Case Starco

Om Starco

Starco producerer dæk, og har 32 selskaber globalt. 7 af dem er repræsenteret i Vest lande (Fra Polen og vest på), og 7 af dem repræsenteret i Øst lande (Det gamle Sovjetunion). Starco har produktion i 4 forskellige lande. De dæk Starco producerer kommer på nogle maskiner, f.eks. en trailer, der kører med rimelig høj hastighed på vejene. De kommer også på maskiner til land- eller skovbrug, og derved har sikkerhed høj prioritet, både i montering og før levering, hvor produkterne er testet.

Erik Fournais

Group Finance Director

Uoverskuelige forsikringsopgaverstarco

Kompleksiteten omkring forsikringsopgaver var noget uoverskuelige for Starco, der på baggrund af dette søgte nye muligheder.

”Vi valgte at opbygge et partnerskab med Hansson & Partners, som vi har haft i over 4 år.”

Starco vurderede ikke selv deres risiko særlig høj forbundet med deres erhverv, men blev klogere da de fandt den rigtige partner.

”Der er meget strikse krav i forhold til produktion af dæk. Hvis der går ild i et dæk, er det ikke nemt at slukke det igen, og dette medfører strikse krav til brandsikring i lagerbygninger, før at forsikringsselskaberne overhovedet vil dække os. På grund af de strikse krav, er det noget af det vigtigste for os at vide, at vi er forsikringsmæssigt dækket i de lande hvor vi er repræsenteret.”

De økonomiske faktorer var også svære for Starco at gennemskue, hvor deres forsikringspartner overtog denne bekymring, og endda med besparelser. Prisen på partnerskabet er dog ikke noget der vægter højt hos Starco.

”Det er ikke prisen der er afgørende for vores samarbejde med Hansson & Partners, men derimod deres gode service og dækning.”

Da Starco er repræsenteret i forskellige lande, har de valgt at have et globalt forsikringsprogram. Det er derved Starcos hovedkontor, der bestemmer hvordan forsikringen skal være i alle de lande hvor de er repræsenteret.

”Dette kan have sine udfordringer, f.eks.  fra Kazakhistan, hvor der er en billigere forsikring lokalt. Det kan godt være at det er billigere lokalt, men så opfylder de ikke de kriterier til dækning af forsikringsmæssige sager som vi ønsker på koncernniveau. Vi har kun lokale forsikringer de steder hvor der rent praktisk ikke kan lade sig gøre at have globale.”

Relationen er tæt mellem de to parter i partnerskabet, og det er nemt for Starco at komme i kontakt med sin forsikringspartner.

”Vi har haft Pia Eienstrand som kontaktperson, og hver gang der har været et forsikringsrelevant spørgsmål, har vi kunne sende det videre til Pia, og har fået et hurtigt svar. Vi har et fast årsmøde med Hansson & Partners, men er derudover oftere i kontakt med Pia, da der opstår løbende spørgsmål.”

I dag er Starcos forsikringsmæssige bekymringer ikke længere eksisterende, på grund af deres partnerskab med Hansson & Partners.

”Forsikringsmæssigt skal vi bare fortælle Hansson & Partners hvilke rammer vi ønsker. Vi har fået gode råd og vejledning omkring hvad der er normalen for branchen – Resten har Hansson & Partners taget sig af.”

Starco vurderer partnerskabet med Hansson & Partners som uproblematisk, professionelt og nemt.

Sagerne er blevet løst som afstemt ønsket udfald fra start med Hansson & Partners.

”For os er Hansson & Partners en uafhængig ekspert til at vurdere, hvad der er bedst for vores forsikringsprogram – og det ser vi som den største værdi ved partnerskabet.

Alt i alt er vi meget tilfredse med Hansson & Partners, og føler at de uden tvivl dækker alle aspekter med deres viden og kompetencer. ”