Case Nic Christiansen

Om Nic Christiansen

Nic Christiansen sælger Mobilitetsløsninger, primært indenfor Autobranchen (person og varebiler). Nic Christiansen har kunder i Danmark, Norge og Sverige, der er delt op I tre kundesegmenter – Import, bilforretninger og leasing/finansiering.

Simon Hjort

Koncernregnskabschef

Fra et forsikringsselskab til en forsikringsmægler

Da den ansvarlige for forsikringer hos Nic Christiansen går på pension, er det tid til at overveje de nye muligheder.

”Vi indså at vi ikke kunne lave samme løsning ved et forsikringsselskab. Vi ville også  gerne tjekke, om priserne stadig var markedskonforme. Vi havde ikke tid eller interesse i at varetage forsikringsområdet selv, og kompleksiteten var mere end vi kunne klare. Vi besluttede derfor at anskaffe os en ekstern partner på området, som havde den rigtige viden og ekspertise.”

Nic Christiansen indgik herefter et samarbejde med Hansson & Partners, som de nu har haft siden 2014.

”Vi druknede i selv at prøve at gennemskue de forskellige vilkår, så det har været en stor hjælp at have fagfolk på som er eksperter indenfor området.”

Nu passer forsikringerne sig selv, og der er kun behov for kontakt med deres forsikringspartner ved skader, da de rigtige forsikringer blev skaffet i udbudsrunden.

Den store fordel ved samarbejdet har for Nic Christiansen været forsikringspriserne.

”Vi har gennem en lang årrække haft et rigtig godt samarbejde med Tryg, men vi kan nu se at priserne måske ikke var helt skarpe før vi gik i udbud. I samarbejde med Hansson & Partners blev vores portefølje delt ud på forskellige forsikringsselskaber, hvilket vi ikke troede var muligt, hvis man ville opnå en fornuftig pris. En forsikringsmægler koster penge, men det står mål med de penge vi har sparet ved at dele porteføljen ud.”

I dag skal Nic Christiansen ikke længere bekymre sig om forsikringspolicer og opdeling af porteføljer.

”Vi har alt I alt været ovenud tilfredse med Hansson & Partners, og der er tale om et samarbejde der har fungeret rigtig godt. Udover at det er et spørgsmål om penge, når man skal vælge forsikringsmægler, er det også et spørgsmål om kemi, og vi blev tiltrukket af deres gode omtale hos deres kunder”